vrijdag 2 augustus 2019

dreamteam

Afgelopen Dinsdag had ik de pos (pre operetieve screening)  in het Rijnstate ziekenhuis in Arnhem.
Voor mij onbekend terrein, maar wel fijn om daar een keer te komen voordat de operatie plaats vindt.

Ik mocht mij om 07.15 nuchter melden.
De afspraak voor bloedafname stond om 07.30u, maar aangezien ik nog geen patiรซnt in dit ziekenhuis ben, mocht ik me eerst inschrijven.

Daarna op zoek naar de juiste afdeling, wat overigens geen probleem was.
Vitalys stond niet op de afdeling aangegeven, maar (lullig gezegd) aan alle mensen die daar al zaten was goed te zien dat ik in de juiste wachtruimte zat....๐Ÿ˜

Een grote groep mensen zat daar vol spanning te wachten op wat er gebeuren ging.
Leuk om ook 2 dames en de enige heer van mijn obesitasgroep daar ook te zien.
Altijd leuk bekende gezichten.

Omdat ik ook mee doe aan een wetenschappelijk onderzoek (kijken wat voor invloed de operatie op onze hersenen heeft), mocht ik 7 i.p.v 5 buisjes bloed doneren.
Nou heb ik over het algemeen geen probleem met bloed geven, maar blijkbaar had de meneer die mijn bloed wilde hebben wel problemen met het vinden van een juiste ader....
Eerst links, toen rechts, toen nog een keer links. Niks. Geen druppel.
Collega erbij.
Kijken, kloppen, voelen. Geen ader te bekennen!!!!
Uiteindelijk heeft hij het uit mijn hand weten te halen.
Heel bijzonder, nooit meegemaakt, maar het is niet anders.

Verder bestond deze dag uit wegen, meten , gesprekken, info en wachten. Veel wachten.
Gelukkig zat ik bij de eerste groep, ik had nr5, dus waren we al rond 12.00 uur klaar.
Maar vanaf 07.00 was het toch een lange zit.

De uitslagen van het bloed waren er al snel. Alles was goed.
Ik krijg alleen een stootkuur vit D voor, en een onderhoudsdosis na de operatie. Maar volgens mij heeft iedereen dat.

Gisteren was de 2e bijeenkomst van onze groep bij de NOK.
Waar we vorige week allemaal nog een beetje de kat uit de boom keken en wat onwennig waren, was het deze keer reuze gezellig.
Wat ontzettend leuk om te zien hoe snel zo'n groep zich vormt.
Er is een groepsapp aangemaakt, genaamd "dreamteam" en er zijn ontzettend leuke foto's gemaakt van onze voor- zij- en achterkant.
Leuk voor later ๐Ÿ˜€
Om privacy redenen kan ik uiteraard niet meer dan dit laten zien.
Maar hoe leuk al die bolle buiken bij elkaar?
Erg benieuwd naar de foto's over een half jaar....

Deze keer zijn we wel inhoudelijk op een paar onderwerpen in gegaan, en hebben we goeie gesprekken gehad.
Hier en daar best confronterend, maar het was goed.
Fijne groep, fijne mensen. Voelt goed ❤

Ook hebben we deze week onze voorlopige operatiedatum gekregen.
We worden allemaal in week 38 geopereerd.
Ik ben op Woensdag 18 September ingepland.
Nu kan dat nog een paar dagen afwijken, de definitieve datum hoor ik 10 sept., maar ik tel af naar de 18e...

Nog maar 47 dagen!!!!

1 opmerking:

  1. Wat fijn dat alles tot nu toe zo goed lijkt te gaan! ๐Ÿ˜ƒ
    Ik tel met je mee af, is nog te overzien 47 dagen. Vind je het spannend?

    Groetjes,
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen