zondag 28 juli 2019

we zijn van start...

Zolang gewacht, en ineens is het zover;
De start van de groepsbijeenkomsten.

Best een beetje spannend, maar ik ging er met heel veel zin heen.
De warmste dag van het jaar, ruim 40 graden. Wat is een airco in de auto dan een uitkomst.
Zeker als je midden op de dag 40 minuten moet rijden.

Bij binnenkomst zaten er al verschillende mensen in de ontvangstruimte, maar wie bij welke groep hoort dat weet je natuurlijk nog niet. Er zaten ook mensen voor nacontrole.
Dus voorzichtig hier en daar kennis gemaakt en een beetje over het (hete) weer gekletst en wat ons de komende tijd te wachten staat.

De volgorde van oproepen en indelingen snapt niemand.
Een aantal had de pos ( pre operatieve screening) al gehad, ik krijg hem volgende week, en een enkeling had nog niet eens een bericht hierover gekregen...😕

Zodra iedereen er was werden we in een zaaltje gedropt wat, wat later bleek, de komende weken "onze" ruimte blijft .
Daar zullen we gesprekken gaan voeren met de psycholoog , diëtist en de bewegingsdeskundige.
Maar, zoals in heel Nederland, waren hier ook een aantal mensen op vakantie, dus kregen we een inval psycholoog en bewegingsdeskundige.
Hierdoor hebben we niet echt inhoudelijk dingen besproken.
Meer een beetje wat we van de groep verwachten, wat we hopen te bereiken , huisregels en wat nuttige info gekregen ( mail adressen e.d)

We hebben een groep van 10 personen, bestaande uit 9 dames en 1 heer.
Ik had niet echt het idee dat hij hier problemen mee had, het leek me wel een gezellige man die leuk met vrouwen kan kletsen.
De rest van de groep is even aankijken.
In een groep van 10 zijn er altijd mensen waarmee je een klik hebt of waarvan je denkt "hmmm, even zien of het gaat klikken....".
Je kunt tenslotte niet met iedereen vriendjes worden toch?

Naast de nodige info kregen we ook een fietstest en werden we gewogen en gemeten (taille) .
De fietstest bestond uit 8 min fietsten met een snelheid tussen de 55 en 60, met de bedoeling de hartslag rond de 120 te krijgen.
Kan aan mij liggen, maar ik kreeg hem niet hoger dan 112....

Bij het wegen wist ik uiteraard al dat dat meer zou zijn dan in Maart, maar toch... als je de cijfers op papier krijgt , incl bmi en vetpercentage, is dat toch even schrikken.
( ik ben nog niet in staat om hier cijfers te noemen. Wie weet komt dat ooit....)
Maar duidelijk is wel dat ik daar niet voor wiebeltenen zit 😏

Om 16.00 werden we los gelaten, en mocht ik in mijn auto, die inmiddels de 46 graden aangaf, lekker 40 minuten de indrukken verwerken.
Normaal gesproken duren deze bijeenkomsten tot 16.45 , maar omdat de diëtist er niet was waren we eerder klaar.
Beetje jammer, want ik sprak iemand die Vrijdag is begonnen die wel een diëtist had, en zij hadden dus al opdrachten voor de komende week mee gekregen.
Zo missen wij dus een week. Lijkt me niet geheel onbelangrijk in 6 weken.
Maar goed, zal allemaal wel goed komen.

Aanstaande Dinsdag mag ik een dagje naar het Rijnstate ziekenhuis voor de pos.
Kijken hoeveel info ik daar krijg.
Gelukkig gaat John mee, is wel zo gezellig, maar ook beter om alles te onthouden.
Nu eerst al het papierwerk ordenen en de meegekregen vragenlijsten invullen...

2 opmerkingen:

  1. Slim om iemand mee te nemen met het gesprek. 2 onthouden meer als 1 en soms is het ook handig om aanvullende vragen te stellen.
    Spannend joh dat het nu echt gaat beginnen.
    En na 6 weken verhalen en ervaringen delen, ontstaat er vast een leuke band met een aantal mensen.

    Veel succes weer. Je bent goed bezig!
    Dikke knuffel,
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen