zaterdag 24 augustus 2019

Nederland (ireen) in beweging...

Drie weken vakantie, drie weken thuis. Normaal gesproken waren we vast wel op vakantie gegaan, maar omdat ik me wekelijks in Velp moet melden ging dat niet lukken.
Daarnaast mocht ik ook nog een keer extra naar Arnhem naar de cardioloog omdat er blijkbaar bij de pos iets teveel eiwitten in mijn bloed zat. Niet schrikbarend veel, maar de chirurg wilde toch even dat er naar gekeken werd.
Na een hartfilmpje en een uitgebreide echo van mijn hart gaf de cardioloog de definitieve toestemming voor de operatie.
Dat hij eventueel nog NEE had kunnen zeggen, daar had ik geen rekening mee gehouden. Gelukkig maar, dat zal niet goed voor mijn zenuwen geweest zijn.
Volgens mij is er nu niks meer wat de operatie eventueel in de weg kan staan.

De 5 kg die eraf zou "moeten" voor de operatie, wil nog niet echt lukken. Ik let op mijn voeding, maar ben niet overdreven streng aan het lijnen.  Uiteraard zal dat kunnen, maar na 30 jaar jojo-en, weet ik echt wel dat ik in 6 weken geen 5kg kan afvallen.
Ook nu gaat het weer op en neer. Vorige week was er 2kg af, 3 dagen later zat er weer een kg aan...

Niet elke dag wegen zegt men dan. Alsof je daar dan wel van afvalt.
Nee, laat mij maar lekker dagelijks op die weegschaal staan, zo hou ik nog een beetje controle.

Over controle gesproken;
Ik heb, met dank aan een lieve mede cursist van de NOK, een nieuwe weegschaal gekocht. Deze meet niet alleen het gewicht, maar houdt ook het vetgehalte, BMI, vocht en spiermassa bij.
Een super ding met een bijbehorende app.
Toen ik die app ging installeren en mijn mobiel een beetje had opgeschoond, kwam ik tot de ontdekking dat ik 5 verschillende apps had die met gewicht en/of afvallen te maken hadden.
Controle dus.
Ik heb ze allemaal verwijderd, en gebruik nu alleen nog maar de weegschaalapp en de health die standaard in mijn telefoon zit.
Uiteraard ook mijn bijbehorende watch die ook mijn beweging bijhoudt.
Oeps, toch nog 3 controle punten....
Of toch 4; in de app van de NOK wordt mijn gewicht die daar gemeten wordt bijgehouden, maar daar doe ik verder niet veel mee.

Afgelopen week zijn John en ik 2x wezen fietsen.
Omdat ik merkte dat mijn lichaam, door de "niks doen, vakantie modus", weer behoorlijk stijf begon te worden, en de moeilijke wandeling van vorige week nog vers in mijn geheugen zat, was dit een prima beweeg optie.
Ondanks de vermoeide benen, en beste zadelpijn, hebben we ontzettend genoten.
Beide tochten hebben we gecombineerd met een heerlijke lunch, dus dat gaf toch echt wel een goed vakantie gevoel.

Donderdag hadden we de één na laatste groepsbijeenkomst in Velp.
Voor ons stond er o.a sporten op het menu, en er was een zogeheten vip-dag.
De vips zijn onze naasten die het leuk/interessant vinden om te horen wat er na de operatie allemaal gaat veranderen. Niet alleen voor ons, maar wellicht ook voor onze omgeving.
Geïnteresseerd als John is, was hij deze middag mijn vip.
Tijdens hun uurtje, hadden wij een uurtje sporten.
Ik had al een jaar niet gesport, maar zodra ik mijn sportkleding aan had kreeg ik toch weer de kriebels. Kom maar op 💪
We hebben wat krachtoefeningen gedaan die ik voorheen ook altijd deed, maar dan op een lager niveau . In de sportschool deed ik alles met gewichten, nu met eigen lichaamsgewicht.
squaten, opdrukken en buikspieroefeningen.
Waar ik vorig jaar nog met 30kg in mijn nek met gemak stond te squaten, ging het nu zonder halter toch niet zo lekker....
Resultaat; enorme spierpijn!!!
Buik, benen en schouders. Alles doet me zeer.
3 weken na de operatie mogen we weer starten met sporten. Dat wordt dus echt op 0 niveau beginnen.

Volgende week de laatste keer voor de operatie naar Velp, daarna nog 3 weken aftellen voor het begin van een nieuw tijdperk....
Nog 25 dagen.

5 opmerkingen:

  1. Goed bezig Ireen!
    En fijn dat je toch ook een beetje kunt genieten van de vakantie. Is ook belangrijk met al hetgeen wat komen gaat.

    Welke weegschaal heb je gekocht? Klinkt goed.

    Dikke knuffel,
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja, was fijn. Nu weer aan het werk met deze hitte ...
    De weegschaal is van Yumai, te koop bij Bol

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat schrijf je leuk! Ik ken je niet, kwam je ergens tegen maar ben zeker geboeid.
    Ik ben zelf 21 juni 2019 geopereerd in rijnstate en volg ook de bijeenkomsten bij de NOK Velp.
    Heel veel succes 🍀👍🏻

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Rianne, dankjewel voor je leuke reactie.
      Wat ontzettend leuk te horen van iemand die ik niet ken. Ik had geen idee of mijn blogs daadwerkelijk door mensen gelezen zou worden die ik niet ken.
      En zo toevallig dat jij nu ook in Velp loopt, welke dag heb jij de bijeenkomsten?

      Verwijderen
    2. Hahaha ja ik weet eigenlijk niet eens meer waar ik jou zag langs komen. Maar had je opgeslagen en lees elke keer zeker mee🤩

      Ik heb de bijeenkomsten op de woensdagmiddag van 13:15-16:45. Aankomende woensdag weer. Wel gek hoor, na de operatie zijn de bijeenkomsten niet meer zo vaak, zit veel tijd tussen. Vind het altijd wel gezellig🤩😊

      Verwijderen