zondag 27 oktober 2019

Cijfers en zo

Ik had me voorgenomen om weer te gaan schrijven als ik op de -15kg zat. 
Alleen kwam dat getal eerder dan ik had verwacht. 
Afgelopen week viel ik 1a2 ons per dag af,  maar vanochtend werd ik aangenaam verrast met een hele kilo!!!

Om precies te zijn staat de teller nu op -15.2.
Hoe bijzonder. Ik weet gewoon niet wat me overkomt.
Zoals ik in mijn vorige blog schreef, ik zit in een stoptrein,  en zal echt nog wel een paar keer stil staan,  maar zolang de trein rijdt ben ik blij.
Ik zat te denken;
Over 8 maanden gaan wij  op vakantie. Weer 16 uur als sardientjes in een vliegtuig ✈
De afgelopen 2x dat ik die reis maakte,  zat ik niet echt comfortabel. Ik paste net aan in de stoel, de riem moest altijd flink vergroot worden,  en een beetje schuin zitten was geen optie.
Stel dat ik de komende 8 maanden gemiddeld 2kg per maand afval.
Dan stap ik dus met 30kg minder in dat vliegtuig...
30 kg !!!!
Dat is wat je aan bagage mee mag nemen.
Normaal gesproken weegt mijn koffer geen 30kg, maar de 25 die ik meeneem vind ik al aardig zwaar.

Misschien mag ik ter compensatie nu een koffer extra meenemen? 🤪

Maar hoe fijn zal het zijn om straks op Bali 100 traptreden van een tempel met 30kg minder op te gaan?
Wandelen in de natuur,  tussen de rijstvelden,  zonder te hijgen en te puffen en 3x te moeten stoppen omdat ik niet verder kan.

Ik kan me er nog geen voorstelling van maken,  maar ik weet wel dat ik daar enorm naar verlang.
We gaan pas 2 juli,  dat duurt echt nog lang,  maar eens is het zover .
Eerst maar de winter door...☃️

Morgenavond heb ik een kennismakingsgesprek bij een sportschool.
3 jaar geleden ging ik ook, vol goeie moed, na vele jaren weer sporten.
Toen in de hoop dat ik daarmee misschien zou gaan afvallen.
Ik heb toen anderhalf jaar met veel plezier gesport, maar van afvallen was geen of nauwelijks sprake.
Heel voorzichtig zag ik wel wat verandering aan mijn lichaam, maar het mocht geen naam hebben.
Door mijn fibromyalgie heb ik anderhalf jaar spierpijn gehad, maar omdat ik lol had in het sterker worden, had ik dat er voor over.
Ja, sterker werd ik wel, maar daar bleef het ook bij.
Gefrustreerd dat ik niks afviel ben ik gestopt. Hoe jammer ik het ook vond.
Conclusie; met alleen sporten red je het niet.

Nu de kilo's er wel afgaan, durf ik weer voorzichtig aan sporten te denken.
Ik heb altijd een voorliefde voor fitness gehad, dus dat is ook wat ik weer wil gaan doen.
Met de laatste "mislukking" nog in mijn achterhoofd, zal het best spannend worden, maar ik krijg er langzaamaan wel zin in.
Doel is nu niet om af te vallen, maar om sterker te worden en mijn lijf wat gespierde contouren te geven voordat de vellen erbij gaan hangen....😒.
En, zoals onze nieuwe bewegingscoach afgelopen donderdag zei; Van bankhangen krijg je geen conditie. Het heeft dus geen zin om op de bank te gaan zitten wachten tot ik meer conditie heb om aan een sport te beginnen.

Of ik de komende weken zo doorga met afvallen is natuurlijk de vraag, maar ik weet nu dat het niet erg is als ik af en toe even stil sta.
Daarna stappen we gewoon weer de trein in, en rijden we rustig aan door naar het volgende station.

6 opmerkingen:

  1. Mooie blog! Ik voel jouw enthousiasme. Van sporten word je niet alleen sterk maar ook héél blij! Love you 💋

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een fijn verhaal Ireen! En wat doe je het goed!
    Fijn sta je morgen de eerste stap gaat zetten voor de sportschool. Ik heb gemerkt dat ik ook niet afval van sporten, maar vooral van beter eten. Maar van sporten krijg je wel energie en een leger hoofd. En dat is ook fijn. Veel succes met het opbouwen van de conditie. Ik app je van de week even voor ene bak thee :-)
    X Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben je goed bezig Ireen!! Zet hem op en ga lekker door!! Groetjes Angelique (Van Mees)

    BeantwoordenVerwijderen