zaterdag 12 oktober 2019

diepe dip

Mijn vorige blog eindigde ik hoopvol met:
Op naar de volgende 10kg

Helaas zit er nog geen beweging in.
Sterker nog; ik sta al een week stil.
En dat frustreert me.

Toen ik vanmorgen hoopvol op de weegschaal stond en zag dat er weer 0.0 beweging in zat, raakte ik licht in paniek.
Was dit het dan? Geeft mijn lichaam nu al op?
Heb ik werkelijk een zware operatie ondergaan voor deze 9kg?

Ik weet het even niet meer.
Ik voel me K*t en huil, maar daar schiet ik niks mee op.
Ik hoor iedereen zeggen; komt goed, gaat echt wel weer verder.
Lijkt mij ook, volgens mij is er nog nooit iemand niet afgevallen na een gbp, maar voor nu heb ik daar even geen vertrouwen in.

Afgelopen Donderdag hadden we een gesprek met de diëtist van de NOK.
Zij vond dat ik te weinig eetmomenten heb.
Ik eet mijn ontbijt, lunch en diner en tussendoor drink ik thee.
Dat vult mij voldoende de hele dag.
Maar ik moet toch echt naar 6 eetmomenten. Dat hoeven geen hele maaltijden te zijn, maar iets van fruit, zuivel of een crackertje.
Gister mijn best gedaan om dit te realiseren, met als gevolg dat ik de hele dag door echt vol zat.
Ik moet hier dus nog steeds mijn weg in zien te vinden.

Ook het langzamer of niet afvallen op dit moment vond zij niet vreemd.
Mijn lichaam is totaal in de stress door de operatie, de narcose en de weinig kcal die binnen komen, dus gaat het protesteren door vast te houden.
Klinkt misschien logisch, maar voor nu voelt het niet goed.

Iemand uit mijn groep zei vanmorgen dat het wel goed komt en dat ik voorheen bij dieet nr zoveel waarschijnlijk alweer was gestopt.
En daar had ze gelijk in.
Ik realiseerde me dat ik, als dit was gebeurt met een normaal dieet, ik vandaag dusdanig opstandig was geworden  dat ik vanavond op zeker naar de snackbar was gegaan. Het had immers toch geen zin meer om door te gaan....
Nu kan ik die handdoek niet in de ring gooien en zal gewoon door moeten gaan, of ik nou wil of niet. Er is geen weg meer terug.

Vanavond ga ik gezellig met mijn vriendin naar Fred v Leer.
Heerlijk een avondje lachen (misschien wat exra kcal verbranden 😏), en hopelijk kijk ik er morgen weer wat hoopvoller tegenaan.

Nu eerst mezelf verwennen met een gesneden appeltje met kaneel en vanillevla uit de magnetron.
Dankjewel M-J voor de lieve support en goeie tip, ❤

5 opmerkingen:

  1. Je doet het super Ireen! Het is pas drie weken geleden. Niet te hard zijn voor jezelf!
    Dikke knuffel (nog eentje haha) en tot gauw

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vergeet steeds dat ie geen namen erbij zet... Bericht was van mij... Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier ook zeer weinig beweging in de weegschaal. Ik begrijp je frustratie. Gr Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ireen, volhouden op deze goede weg! en fijn dat je vanavond afleiding hebt, geniet ervan. Groet, Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het zijn pittige tijden, in alles moet je weer je balans vinden, t is 1 grote zoektocht. Je bent goed bezig, samen met onze groep komen we een heel eind. Ben super trots op jou mooi mens!

    BeantwoordenVerwijderen