maandag 4 november 2019

weekendje weg

Vorige week was mijn man jarig.
Na een paar keer gevraagd te hebben wat hij wilde hebben, was uiteindelijk het antwoord:
Een cadeau naar keuze....

Tja, wat moet je daar nou mee?
Maar uiteindelijk was ik er uit, en heb ik hem een weekendje weg gegeven.
Uiteraard in mijn gezelschap 😉

Zodoende waren wij afgelopen weekend in en rondom Leiden te vinden.
Hij was erg blij met deze verassing. Voor mij was het even spannend hoe ik dat met het eten ging doen.
Want ja, dat werd dus 2 dagen buiten de deur eten.

Zaterdagmiddag werd het een lunch in de binnenstad van Leiden.
Ik koos voor brood met zalm, want ik had de borden met salades al voorbij zien komen. Daar kan ik een week van eten...

Maar ook mijn portie was veel en veel teveel voor mij.

2 dikke oerbroden, belegd met kruiden roomkaas, sla en een flinke berg zalm.
Ik heb genoten van de zalm, een deel van 1 boterham en de komkommer, daarna zat ik echt goed vol.

Ook nog wel even spannend of het allemaal wel goed zal vallen in maag en darmen. Tot nu is het 1x mis gegaan, maar toen was ik gelukkig thuis. Ik moet er niet aan denken dat dat in een restaurant of op straat gebeurd.

's avonds kozen we voor Indonesisch eten. Daar zijn we allebei gek op.
Thuis had ik al op de menukaart gekeken waar ik uit kon kiezen. Rijst en bami valt nogal zwaar, dus ik ben op safe gegaan en heb voor saté gekozen.

Niet wetende dat ik daarnaast ook nog een flink bord met rijst en groente kreeg...
Op Bali zijn wij gewend dat de porties niet zo groot zijn (de gemiddelde balinees eet niet zoveel), maar hier waren de porties duidelijk aan de westerse maatstaven aangepast.
U raadt het al, ik kreeg het niet op.
Desondanks heb ik volop genoten van mijn saté, en is het in darmland ook goed gegaan.

De volgende morgen ontbijtbuffet in het hotel.
Volop keus, maar toch niet zoveel voor iemand met een gbp.
Brood, croissants, muffins, donuts, gebakken eieren, spek, zalm etc etc
Ik heb het bij een handje blauwe bessen en 2 happen roerei gehouden.


Al met al hebben we genoten van de stad, het strand in Katwijk, mijn oude buurtje in Alphen a/d Rijn en elkaar.
Blij dat het allemaal goed is gegaan met eten en drinken, dus zeker voor herhaling vatbaar!

Moe, maar voldaan, lag ik Zondagavond om 20.15u op bed.



1 opmerking: