zaterdag 19 oktober 2019

en door....

12 dagen na mijn laatste blog kan ik weer positief vooruit kijken.

Nadat ik 10 dagen stil stond qua afvallen, is er de afgelopen week toch weer 1.9kg af!!!!
Hoe blij kun je zijn als je steeds weer op de weegschaal staat en ziet dat er een paar ons of een pond af is?
Zo fijn om te zien dat mijn lichaam toch niet opgeeft, en gewoon doet wat ze hoort te doen.

Afgelopen Woensdag had ik de eerste  officiële controle in het ziekenhuis.
Alles was goed.
Toen ik mijn zorgen uitsprak over het niet meer afvallen, was haar reactie:
"Je bent in 2 weken zo'n 10kg afgevallen, dat is veel, maar normaal na de operatie. Maaaarrrrr, als je in dat tempo door was gegaan en hier nu met -20 kg zat, had ik je direct op laten nemen."😲

Die kwam binnen, en was ook heel duidelijk.
Ze heeft goed uitgelegd wat er aan de hand was.
Mijn lichaam is nog in totale stress van de operatie , narcose en het afvallen.
Ten eerste moet ik herstellen van de operatie, dat kost energie.
Die energie krijg ik niet omdat ik heel weinig eet en beweeg.
Daarnaast moet mijn lichaam wennen aan het lage aantal kcal dat er binnen komt.
Heel veel werk te doen dus, waardoor het lichaam zegt; "ho stop, even rust, even bijkomen. Daarna mag je weer verder vet gaan verbranden".
En dat doet het de laatste dagen dan ook weer.
1,9 in een week is aardig wat. Dat is me met een dieet nog nooit gelukt.

In totaal ben ik nu 13.3kg afgevallen.
En dat ga ik nu ook wel zien en merken.
Mensen die mij sinds de operatie nog niet gezien hebben, zien het direct.
Ik begin het aan mijn kleding te merken.
Gister heb ik een nieuwe broek en tuniek gekocht, 2 maten kleiner!!!!!
Ik wist niet wat me overkwam.
Zo vreemd, maar ook best eng, maar toch ook wel trots.

Voorlopig ben ik er nog niet, ik heb nog een aardig lange weg te gaan, maar dit resultaat heb ik alvast in de pocket.
13 kg in 4 weken is natuurlijk belachelijk veel, maar ik ben er blij mee.
Hoe snel of langzaam het de komen de weken gaat zullen we zien.
Ik weet nu in ieder geval dat het normaal is om af en toe een tussenstop te hebben, maar dat de trein daarna gewoon weer verder gaat naar het volgende station.
Normaal zit ik het liefst in een intercity, maar nu neem ik genoegen met een stoptrein.
Op naar de volgende bestemming....🚆🚈🚈

1 opmerking:

  1. Fijn om dit te lezen Ireen! Dat je er weer wat vertrouwen in hebt en dat het dus ook heel normaal is wat er nu gebeurt.
    Ik vind het ergens ook wel 'grappig' dat je lijf dus ook een eigen mening kan hebben haha. En dat is maar goed ook. De rem erop is soms zo slecht nog niet.

    Je komt er wel. Dikke knuffel!
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen