dinsdag 14 mei 2019

Nog even geduld aub.

geduld....
Het spreekwoord zegt: geduld is een schone zaak.
Dat kan, maar mijn geduld begint een beetje op te raken.
12 febr is de hele procedure voor de gbp in gang gezet.
vrij snel daarna kreeg ik een uitnodiging om op 20 febr een algemene info ochtend bij te wonen.
Een interessante ochtend waarin veel verteld werd over voor en nadelen van de behandeling
De bedoeling is dat je eerst een dagdeel voor een screening komt, daarna krijg je binnen 2 weken een mail met positief of negatief advies.
Bij een negatief advies wordt de behandeling over het algemeen uitgesteld omdat je bv nog een paar maanden naar een diëtist of een psycholoog moet.
Of er zijn lichamelijke klachten waar een arts nog even extra aandacht aan wilt besteden.
Aan het einde van de info ochtend hadden we de keus om wel of niet door te gaan.
Het kan maar zo zijn dat je na alle informatie denkt; hier begin ik  niet aan!!!
Maar voor mij was het duidelijk;
Dit is wat ik wil en dit zie ik echt als mijn laatste kans op een gezond lichaam.
Ik wil gewoon mijn lijf en mijn leven terug.
Daarom besloot ik  dan ook die ochtend direct een afspraak te maken voor de screening.
Omdat ik niet altijd haantje de voorste ben, was ik de laatste van de groep van 10 die een afspraak ging maken, met als gevolg dat ik pas na 5 weken terecht kon. ( de eerste had al een afspraak voor de week daarop)
Maar oké, de datum stond. 27 Maart de screening.
Best spannend om daar met een groep onbekenden in een wachtruimte te zitten met allemaal hetzelfde doel.
Maar na verloop van tijd brak hier en daar het ijs, en ontstonden er toch gezellige gesprekken.
Een screening bestaat uit verschillende gesprekken met de psycholoog, diëtist en arts, en het invullen van een flinke vragenlijst.
Omdat iedereen om de beurt bij een van de artsen moest komen, duurde deze middag best lang.
Maarja, je moet er wat voor hebben. Het is voor een goed doel.
Na deze screening mag je thuis weer geduldig afwachten of zij een positief of negatief advies gaan geven aan het ziekenhuis.
De termijn van (binnen) 2 weken werd 3 weken, maar op 16 April kwam de verlossende mail dat er een positief advies aan Vitalys gegeven zou worden en dat ik binnen een paar weken van hen bericht zou krijgen.
Het wachten op dat volgende bericht is ook weer zenuwslopend, want zoals genoemd, zij nemen niet zomaar het advies over. Ook zij gaan er weer met een kritisch oog naar kijken.
Ongeduldig en nieuwsgierig als ik ben, heb ik na 2 weken gebeld met de vraag of er al iets bekend was.
Men was er mee bezig, maar door ziekten en vakanties was er wat achterstand. Maar de mevr  zag wel dat mijn dossier behandeld was en dat ik die week een brief kon verwachten.
Een week later heb ik maar weer gebeld, de brief was er nl nog steeds niet.
Weer hetzelfde antwoord; ziekten, vakanties, achterstand. Het is in behandeling, deze week komt de brief....
Aangezien het ziekenhuis de post met Sandd verstuurd, kan het zomaar weer een week duren. Tenzij mijn brief vandaag nog voor 16.00 op de post gaat, dan komt ie vrijdag. Anders wordt het niet eerder dan volgende week Dinsdag.
We gaan "geduldig" afwachten, meer kun je helaas niet doen....

4 opmerkingen:

  1. Hey lieverd, veel succes en zet hem op! Visualiseer je einddoel en geniet gewoon van deze voorpret. Het houdt je positief 😘😘

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dankjewel voor je lieve reactie. Ik kan alleen niet zien wie je bent ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Ireen, Wat ontzettend goed dat je de knoop hebt doorgehakt, Wat was het bloed, zweet en tranen bij de WW, wij lachten alles weg met elkaar, we volgde elkaar in gewicht en gingen gelijk op, we kwamen aan en vielen weer af.....ik inmiddels 5 jaar geleden geopereerd en mijn droomgewicht behaald dus Ireen GO en volg mij weer haha ik blijf je volgen en steunen Dikke kus Monique

    BeantwoordenVerwijderen