woensdag 29 mei 2019

#doeslief

Gisteren een heerlijke dag met mijn vriendin op de Libelle Zomerweek gehad!!!

Omdat de ns staakte, moesten we met de auto.
Waar we bang voor waren (chaos op de wegen), viel 100% mee.
08.30 vertrokken, 10.00 waren we binnen.
5 kwartier gereden over een kleine 100km. Dat viel dus alles mee.

Waarschijnlijk hadden heel veel mensen hun ticket omgezet naar een andere dag, want het was heerlijk rustig.
Waar we normaal ver weg moeten parkeren, en lang in de rij staan voor de pendelbus, konden we nu dichtbij parkeren en met de eerst volgende bus direct mee.

Vanwege de staking had de organisatie alle gasten een gratis kop koffie bij binnenkomst aangeboden, en op vertoon van een treinkaart mochten we ook nog eens gratis parkeren.

De weersvoorspellingen waar bar en boos.
Dinsdag zou echt de slechtste dag van de week worden;
14 graden, regen, wind, onweer en zelfs hagel was er voorspeld.
Dat beloofde wat....

Uiteindelijk hebben we onderweg wat regen gehad, maar hoe dichter we bij Almere kwamen, hoe lichter het werd. Nog niet droog en zonnig, maar toch...
Van 10.00 tot +/- 11.15 was er wat miezer.
Daarna droog, maar flink bewolkt .
Maaaaarrrrrr...... 's middags ging de jas uit en hebben we heerlijk op het strand in de zon gezeten!!!
Hoe fijn is dat? 🌞

In ÊÊn van de winkeltjes wilde ik een hanger/ketting kopen met een mooie steen.
Omdat ik al een rozenkwarts (roze) heb, zocht ik naar een andere mooie kleur.
Heel leuk geholpen door 2 lieve dames, maar uiteindelijk kwam ik toch weer bij de roze rozenkwarts uit.
Tijdens het uitzoeken en passen van verschillende sieraden, attendeerde een van de dames  mij erop dat ik ondertussen al 4x sorry voor iets had gezegd. 😞
De rozenkwarts staat o.a voor liefde. 💓
We hadden verder geen woorden nodig...

Wat mij opviel, was dat sommige mensen snel kribbig zijn.
Toen ik tegen mijn vriendin zei dat ik het best gevaarlijk vind als mensen daar met paraplu's lopen, hoorde ik daar direct commentaar op.
Of als je bijna je nek breekt over een boodschappenkarretje (ze zullen verboden moeten worden), kreeg je ook hier en daar een snauw en een grauw.
Waarom? #doeslief

Verder hebben we echt een top dag gehad.
Lekker bijgekletst en veel gelachen.
Ook de terugweg liep voorspoedig, hier en daar wat langzaam rijdend verkeer. Maar dat is normaal als je rond 18.00 de weg op gaat.

Kortom:
Een super dag met weer veel liefde .

Moraal van dit verhaal:
Lief zijn voor een ander, voor jezelf, voor je omgeving, maar ook voor mensen die je niet kent.
doeslief

Uiteindelijk heeft dit natuurlijk niets met mijn traject naar de gbp te maken, maar ook daarin heb ik de afgelopen dagen weer lieve reacties mogen ontvangen.
Reacties waarvan ik zie dat ze echt uit liefde komen.
#daslief

Geen opmerkingen:

Een reactie posten