woensdag 15 mei 2019



Na zo'n 35 jaar met de lijn bezig te zijn geweest, is het nu tijd voor de laatste stap;
een gastric bypass!!!

Waar het allemaal begon:


Ik weet nog goed dat ik zeker 35 jaar geleden voor het eerst in aanraking kwam met "de lijn".
Ik was zo'n 17/18 jaar toen het welbekende Montignac dieët werd gelanceerd.
En ja, zoals bij zovelen, gingen wij thuis ook aan de Montignac. Als ik het goed herinner, was het heel simpel;
geen koolhydraten in combinatie met vlees en groenten. Goh, waar heb ik dat meer gehoord?
Als ik nu terug kijk op die periode kan ik alleen maar denken: Wat dacht je toen????
Ik woog 68kg bij een lengte van 1.74cm. Een bmi van 22.5, precies goed weet ik nu!
Dus lijnen? Waarom????
Nou, heel simpel, je zal maar die 70 in beeld krijgen...

Toen ik 21 was, was ik dolgelukkig zwanger van mijn eerste kindje. Ik voelde me super, en dacht dat ik alles wel wist.
Dus niet hè.
Ik dacht; ach, ik word toch wel dik, dus opletten hoeft niet.
Zo gezegd, zo gedaan!
Toen ik eenmaal de smaak van patat oorlog te pakken had, heb ik dat dan ook zo'n 5 maanden lang, dagelijks tot mij genomen.
je kunt wel raden wat daar het gevolg van was;
30kg aangekomen, terwijl ik een kindje baarde van nog geen 6 pond.
En ik kan je wel vertellen, de overige kilo's was geen vocht!!!

Ik denk dat ik wel kan zeggen dat het gevecht met de kilo's daar is begonnen, en dat het nooit meer is gestopt.

Volgende keer het vervolg van mijn strijd tegen de kilo's


Geen opmerkingen:

Een reactie posten