donderdag 5 september 2019

slikken en weer doorgaan....

Eindelijk.
Alles staat vast!!!!

Vandaag kreeg ik de brief met de definitieve datum dat ik geopereerd zal worden.

De voorlopige datum van 18 september is zo gebleven.
07.15uur mag ik me in het Rijnstate ziekenhuis melden.

Hoe laat ik dan geopereerd word, dat hoor ik die ochtend pas.
Het kan maar zo zijn dat je pas in de middag aan de beurt bent.....
Laten we maar hopen dat dat niet zo is.

Toen er gisteren bekend werd dat de data van onze groep bekend was, ontplofte de groepsapp zowat.
Iedereen ging gelijk online kijken.
Nu weten we allemaal zeker welke dag we geholpen worden, en hoeven we nog maar 2 weken geduldig te wachten.
Ik zeg wel eens "hoe eerder, hoe beter", maar toch ben ik nu wel blij dat het gewoon de 18e is gebleven.
Ik heb dat op mijn werk al geregeld en John heeft voor die dagen ook vrij gekregen.
Soms wil het nog wel eens gebeuren dat iemand gebeld word met de vraag of hij of zij de volgende dag kan komen omdat er een plekje vrij is gekomen.
Ik moet er toch niet aan denken.

Vanmorgen vroeg iemand mij wanneer ik aan de beurt ben.
Ze weet al weken dat ik deze stap heb gezet, maar had er nooit op gereageerd.
Nadat ik de datum had gezegd zei ze dat ze er verder niets over wilde horen.
Ik dacht dat ze het misschien eng vond, of slechte ervaring met operaties had.
Maar na lang doorvragen kwam het hoge woord eruit...;
Ze vond het de makkelijkste weg.
Na even slikken wilde ik toch weten waarom ze dat vond, maar nee ze wilde er niet over praten zij vindt het de makkelijkste weg. Punt.
Ik heb nog geprobeerd uit te leggen dat dat juist niet zo is, dat je niet zomaar in aanmerking komt, dat er een lang traject aan vooraf gaat, dat het een pittige operatie is , dat je ook daarna levenslang zult hebben....
Maar nee, had geen zin.
Ik ben maar weg gelopen om te voorkomen dat ze mijn opkomende tranen zou zien.

En daar komen de lieverds van mijn groep om de hoek kijken.
Ik had het in de app gezegd, en gelijk kreeg ik  positieve opbeurende reacties.
Wat fijn is het om zulke leuke lieve mensen in je leven te hebben.

...
Nu, een dag later kijk ik er gelukkig anders naar.
Ik denk maar dat het meer over haar dan over mij zegt.
Uiteraard hoef je het niet met mij eens te zijn, er zullen altijd mensen zijn die het niks vinden, dat geeft niet. Maar het fatsoen hebben om te horen hoe of wat, lijkt mij wel het minste wat je kunt doen.
Klaar. Punt. Niet meer aan denken. Geen energie meer in steken.

2 dagen geleden kreeg ik een brief van het ziekenhuis met het verzoek of ik mee wil doen aan een onderzoek tijdens mijn opname.
Nog één?
Maar wat blijkt, het is heel simpel, eigenlijk hoef je er niets voor te doen.
Ik krijg een sensor opgeplakt met allerlei snufjes erin die o.a mijn hartslag en ademhaling meten.
Daarnaast wordt mijn bloeddruk, temperatuur en zuurstof een paar keer extra gemeten.
Dit alles om te kijken of patiënten in de toekomst, na een operatie, eerder naar huis kunnen en met deze sensor op afstand gemonitord kunnen worden. (uiteraard alleen als de gezondheid dat toelaat)
Ik zelf ben er niet zo'n voorstander van, maar vind het niet erg om te helpen dit te onderzoeken.
Dus ja, ik doe ook hier aan mee.

Met de vitaminepillen, die ik de rest van mijn leven moet slikken, moest ik 2 weken voor de operatie starten.
Gisteren de eerste ingenomen. Niks van gemerkt, viel prima.
Het merk die de obesitas kliniek adviseert, schijnt nogal zwaar te vallen. Ik hoor steeds van meer mensen dat ie niet lekker te verwerken is en dat ze overstappen naar een ander merk.

Ik ben nu met dat andere merk begonnen, bevalt me prima en gaat me zo'n 20 cent per dag schelen.
Ik denk dat de kliniek gewoon een afspraak met dat andere bedrijf heeft, want ik heb aan de arts gevraagd wat het verschil was (behalve de prijs), en dat bleek er niet te zijn.
Ook belde er vrij snel, nadat ik een proefpakket had besteld, iemand van het duurdere merk met de vraag of hij mij kon inschrijven voor een half jaarlijks abonnement.....
Dan ben ik er al snel klaar mee, en ga dan zeker voor merk goedkoper.

Verder heb ik, dacht ik, alles voor elkaar en geregeld.
Rest mij nog 13 dagen te wachten.....




9 opmerkingen:

  1. Blijf de waardes van je vitamines in de gaten houden; teveel is ook niet goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha ja de NOK heeft zeker weten lijntjes met FFM. Ik slik die ook niet hoor, ook van het andere merk. Scheelt een hoop geld en zit hetzelfde in.

    Maak je niet druk om andere die denken dat dit de makkelijkste weg is... hoe moeilijk t ook is. Ze moesten eens weten. Het is niet alleen een beetje minder eten 🙊🙈

    He maar beter zeg dat je je om 7:15 al mag melden. Dan ben je lekker vroeg aan de beurt, mits er geen spoedgeval tussendoor komt.
    Ik mocht mij om 11:00 melden, en toen kwam er iets tussen dus pas om 16:00 geholpen. Dat is wel vervelend hoor. Jij bent met het bezoekuur al weer een beetje bij🤩
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat zal fijn zijn, 07.15 melden en rond 08.00 naar de ok !!!!
      Heb jij ook de vitamines van vitamine op recept? Bij mij vallen ze prima, ik ga voor een half jaar bestellen.

      Verwijderen
    2. Jaaa meestal tegen 8:30 naar de OK
      Hahah ja ik heb ze ook van vitamine op recept. Vallen erg goed, nergens last van.

      Verwijderen
  3. Jammer dat mensen wel zo reageren, maar niet de moeite nemen om even alle info aan te horen. Als het de makkelijkste weg was geweest, dan hadden we geen overgewicht meer in NL.
    Je doet het goed Ireen!
    Dikke knuffel.
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En zo is het maar net!!!
      Tot volgende week.
      Dikke knuffel,xxx

      Verwijderen
  4. Je bent een kanjer! ��

    BeantwoordenVerwijderen