woensdag 6 mei 2020

de groene zone!!!!

Wie had dit ooit gedacht?
Ik durfde er eerlijk gezegd niet van te dromen dat ik ooit nog in de groene, de gezonde,  BMI zone terecht zou komen.

Afgelopen weken ging het afvallen met ups & downs.
2 ons eraf, 3 ons erbij, 4 ons eraf etc etc
Dan ineens weer, in bv 3 dagen, een kg eraf, en dan weer 10 dagen helemaal niks.
Zo ook afgelopen week, maar vanmorgen werd ik weer blij verrast met een daling van 7 ons.

Hartstikke super, maar wat nog leuker is, is dat ik daarmee op het mooie getal van -45kg kwam en in de groene zone terecht kwam met een  bmi van 24.8

Het viel mij al op de laatste tijd dat er steeds meer mensen aan mij vroegen; "ben jij nou zo afgevallen"?
Ik denk dat er nu misschien ook wat in mijn gezicht veranderd is, waardoor men het steeds duidelijker ziet.
Mijn gezin ziet mij dagelijks, ik kijk dagelijks in de spiegel, maar mensen die ik maar af toen zie die zien dan blijkbaar wel het verschil.

Ik merk het nu alleen nog aan mijn kleding.
De broeken die ik nog niet zolang heb, zakken alweer van mijn kont en de strakke truitjes zitten niet meer zo strak ....
Binnenkort maar weer op zoek naar nieuwe kleding.

Gek, hoe je gevoel over shoppen kan veranderen.
Er was een tijd dat ik het heerlijk vond, toen kwam er een tijd dat ik het verafschuwde. Ik kwam met regelmaat chagrijnig en teleurgesteld uit de pashokjes omdat het weer eens niet paste of niet mooi stond.

Nu is het uiteraard leuker om te kopen, niet meer in de grote maten winkels, geen XXL meer, geen tenten meer.
Alleen is het nu zo, dat het echt zonde is om mooie (dure) kleding te kopen als je het na 1 a 2 maanden alweer weg moet doen omdat het te groot is geworden.
Ik verkoop wel een hoop op Vinted, maar je krijgt er  maar een fractie van van wat het ooit gekost heeft.
Van mijn kinderen kreeg ik voor mijn verjaardag een fashion cheqeu van E100,- , maar die bewaar ik nog even tot ik een zo goed als stabiel gewicht heb. Dan kan ik daar echt wat moois voor kopen.

Wel heb ik mezelf afgelopen week op een set nieuwe ringen getrakteerd.
Ik ben al een paar jaar fan van het merk Kaschka, en mijn ringen die ik had werden echt te groot.
Daarom heb ik mezelf een nieuwe set cadeau gedaan!
2 zilveren buitenringen, en 3 kleuren middenring.

De pijn die ik in maart in of net onder mijn maag had, is daarna nog 2x terug gekomen.
Het houdt zo'n anderhalf a twee uur aan, en is dusdanig erg dat ik echt even stil moet staan om de pijn te verwerken.
Gelukkig houdt de pijnscheut niet lang aan, maar als je niet thuis bent is het niet fijn.
Ik blijf dus nog even de dubbele dosis maagbeschermers innemen en hou het goed in de gaten.
Mocht het erger worden, trek ik wel weer aan de bel.

Door de corona crisis zie ik mijn groep, mijn dreamteam, nog steeds niet.
Gelukkig hebben we nog goed contact via de app, maar het is toch anders. 
Ik mis ze, ik wil ze zien en een knuffel geven. Want ja, zo'n fijn contact hebben we met elkaar.
Zo af en toe komt er een foto via de app door, en dan schrik ik ook van de veranderingen. Maar wat zal ik ze graag weer live zien....
Vanmorgen had ik het blijde nieuws van mijn bmi in de app gezet, en als je dan ziet wat voor positieve reacties er dan komen, dat doet je echt goed.
Deze mensen weten waar je het over hebt, weten wat je doormaakt, weten hoe je je voelt.
Daarom ben ik ook echt dankbaar dat deze groep op mijn pad is gekomen.
Lief dreamteam; ik mis jullie, en hoop echt oprecht dat we nog heeeeel lang contact met elkaar zullen houden.
xxx



2 opmerkingen:

  1. Lieve Ireen,

    Ik mis jou ook, wil je graag weer in t echt zien, ben trots op jou!❤
    Liefs, Mjee

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We zien elkaar hopelijk snel weer!! Gelukkig is er wel op andere manieren contact. Je bent goed bezig. Fijne (moeder)dag vandaag, Mireille

    BeantwoordenVerwijderen