donderdag 6 februari 2020

Terug in de stoptrein

Op 17 Januari bereikte ik het mooie getal van -30kg.
Wat een mijlpaal was dat!!!!

30kg in precies 4 maanden tijd, echt bijzonder.
Dat is een gemiddelde van 7.5kg per maand. 
      

Bij de NOK werd ook geconstateerd dat ik boven het gemiddelde zit.
Niet verontrustend, maar netjes net boven de bovenste lijn.

Dat het niet in dat tempo door kon denderen was natuurlijk wel te verwachten.
Ik zit nu dus weer rustig in de stoptrein ipv de intercity.
Sinds 17 januari is er (slechts) 3 kg af, en dat is ook nog steeds netjes.
Een kilo per week is mij voorheen, met wat voor dieet dan ook, ook nog nooit gelukt.

Dus hoe zuur het af en toe ook is om stil te staan, of zelfs een paar ons aan te komen (die er de volgende dag wel weer af zijn...), ik realiseer me nu echt wel hoeveel er al af is en van hoever ik gekomen ben.
De ene dag is dat onwerkelijk en snap ik er niks van, de volgende dag sta ik te dansen voor de spiegel.

De complimenten "je ziet er goed uit" blijven komen, maar blijven ook moeilijk te ontvangen.
Al die aandacht, en met name voor mijn lichaam die ik jaren verafschuwd heb, is echt moeilijk te handelen.

Maar vandaag sprak ik een (mannelijke) collega die constateerde dat het nu wel heel duidelijk te zien is dat ik zoveel kwijt was.
Dat was echt een oprecht compliment en voelde goed. Dankjewel W.
Niet dat ik denk dat de overige complimenten niet oprecht zijn, maar ze worden zo makkelijk gezegd.

Ook de vraag "hoeveel wil je er nog af hebben" en de opmerkingen "niet teveel hoor", "niet te doorslaan hoor" , komen steeds vaker.
Tja, hoeveel wil ik er nog af hebben? Hoeveel wil mijn lijf nog kwijt?
Ik weet het niet.
Ik denk dat als ik nu nog zo'n 10kg kwijt ben, dat ik het wel welletjes vind.
Maat 40/42 vind ik echt oke, voor mij hoeft het echt geen 36/38 te worden.
Maar ik heb het gewoon niet in de hand. Mijn lichaam stopt wanneer het wil, en dat kan bij 80kg zijn maar net zo goed doorgaan tot 65.
Ik zie wel.
Als ik merk dat het te ver gaat, ga ik hulp zoeken om op een gezonde manier te stabiliseren.
Maar zover ben ik voorlopig niet.

Over 16 weken ga ik voor de derde keer naar Bali.
Dat ik een hele nieuwe zomergarderobe nodig heb is wel zeker, dus ik hoop voor die tijd lekker een dagje met zus te shoppen .
Ook fijn dat ik nu ook een deel van mijn zomerkleding daar kan kopen.
De gemiddelde Balinees is klein en slank, dus plussize kleding kon ik daar voorheen niet vinden.

Eerst zien of ik de komende 16 weken nog 10kg kwijt raak....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten